fbpx

Storytelling – slik forteller du bedriftens historie

Fra fortellinger til strategisk historiefortelling. Et foredrag om hvordan man utnytter den strategiske bruken av historier internt for å oppnå bestemte organisasjonsmessige mål. Kulturbygging, employer branding samt levendegjøring av visjoner og mål kan oppnås ved såkalt corporate storytelling. Virksomheten kan styrke sitt varemerke innenfra og utenfra. Branding er målet. Storytelling er middelet.

Per Henrik Stenstrøm forteller hvordan man bruker strategisk historiefortelling til å utvikle og styrke et godt omdømme.

Per Henrik holdt foredraget ”Hvordan fortelle SSP sin historie ” på vår årlige ledersamling med 130 ledere og det ga oss mange gode innspill, tips  og tanker om hvordan vi kan få frem våre budskap tydeligere. Vi hadde mange morsomme diskusjoner og refleksjoner i etterkant og foredraget kan virkelig anbefales.

— Sølvi Næss, driftsdirektør, Select Service Partner

 

Per Henriks workshop om storytelling som ble gjennomført for ledelsen i Flytogets driftsavdeling ga oss stort utbytte. Vår bestilling var å få utviklet og forbedret lederkommunikasjonen i avdelingen, og Per Henrik traff blink med sitt opplegg. Vi ble alle utfordret og måtte strekke oss akkurat passe langt under workshopen. Per Henrik greide å skape en trygghet i situasjonene som gjorde at den enkelte av oss fikk et godt faglig utbytte og nyttig læring om både hensikt og teknikk ved storytelling.

— Jarle Røssland, driftsdirektør, Flytoget

 

Per Henrik evnet å gripe forsamlingen og tok oss med på en reise inn i oss selv. Han utfordret hver og en av oss og løftet oss videre i vår utvikling sammen som en helhetlig avdeling. Per Henrik holdt oss i ånde hele dagen og benyttet ulike metoder og virkemidler for å få oss til å prøve ut ulike uttrykksformer, både skriftlig og muntlig. Det han lærer bort kan du ikke lese deg til i en bok.

— Idun Klette Låhne, avdelingsleder, Statped