Strategisk historiefortelling

Storytelling er i vinden! Mange kunder etterspør hjelp til å fortelle bedriftens historie. Kunsten er å utvikle fortellingene til strategisk historiefortelling. Gjøre gode historier enda bedre! 

Hvor er visjonen vår? Du hadde den sist… Noen kjenner seg sikkert igjen. Et strategidokument med visjon og mål. Nøkkelord som raus, innovativ, inkluderende, kvalitetsbevisst og så videre. Men etter kort tid husker ingen noe av det man ble enige om. Dokumentene ligger i en skuff. Derfor vrir man seg når noen spør om både visjon og mål. Vi husker ikke formuleringene! Problemet er ikke det man laget. Problemet er at visjon, mål og strategi ikke er forankret i organisasjonen. Det er ikke levendegjort til muntlige fortellinger.

Per Henrik Stenstrøm hjelper mange kunder med å utnytte den strategiske bruken av historier internt for å oppnå bestemte organisasjonsmessige mål. Han gir råd om hvordan man bruker strategisk historiefortelling til å utvikle og styrke et godt omdømme.

Kulturbygging, employer branding samt levendegjøring av visjoner og mål kan oppnås ved såkalt corporate storytelling. Virksomheten kan styrke sitt varemerke innenfra og utenfra. Branding er målet. Storytelling er middelet.