HVEM ER 
PER HENRIK?

FOREDRAGSHOLDER 
& RÅDGIVER

 

Per Henrik Stenstrøm (56) er forfatter og foredragsholder. I 2021 ga han ut den kritikerroste boken «Irriterende kolleger» og hans foredrag handler om de brysomme forskjellene som oppstår på en arbeidsplass.

Per Henrik har 30 års erfaring fra mediebransjen og er radio- og TV-programlederen med erfaring fra Dagsrevyen til Se og Hør. Som journalist og redaktør. Den Volda-utdannede journalisten har vært programleder på tv og radio i en årrekke. Stenstrøm ledet i mange år P4s aktualitetsmagasin Sytten Tretti og P4s Morgensending og han var politiets hjelper da han var programleder for kriminalmagasinet Etterlyst på tv. I tillegg har han vært leder for en rekke ulike redaksjoner – både print og eter. Blant annet Vi Menn og TV2 Hjelper Deg. De siste årene før han startet eget selskap i 2015, var han programdirektør i P4.

Stenstrøm har tatt AFFs Solstrand-programmet som regnes for å være Nordens beste lederutviklingsprogram. Han er samarbeidspartner med rådgivningsselskapet First House.

Stenstrøm er en meget populær og prisbelønt foredragsholder og en av de som virkelig stråler fra scenen.

 

Konferansier
& debattleder

 

Stenstrøms lange erfaring som programleder i både radio og tv gjør ham til en populær konferansier og debattleder. 

Noen vil ha en stødig ordstyrer. Andre vil ha en frisk debatt på sitt arrangement. Eller begge deler i kombinasjon. Per Henrik har ledet mange radio og tv-debatter og kjenner triksene for å få til spennende ordskifter. Gjerne med ekstra brodd og temperatur hvis det er målet. Eller mer tilbakelente sofaintervjuer alá Skavlan-stilen.

Per Henrik er en behagelig vert, men kan med sin standup-erfaring fra ulike scener også få publikum til å le. Derfor kan han gjerne også brukes som toastmaster på under middagen.

En innholdsmann som tar frem til scenekant!

 

Strategisk
historiefortelling

Storytelling er i vinden! Mange kunder etterspør hjelp til å fortelle bedriftens historie. Kunsten er å utvikle fortellingene til strategisk historiefortelling. Gjøre gode historier enda bedre! 

Hvor er visjonen vår? Du hadde den sist… Noen kjenner seg sikkert igjen. Et strategidokument med visjon og mål. Nøkkelord som raus, innovativ, inkluderende, kvalitetsbevisst og så videre. Men etter kort tid husker ingen noe av det man ble enige om. Dokumentene ligger i en skuff. Derfor vrir man seg når noen spør om både visjon og mål. Vi husker ikke formuleringene! Problemet er ikke det man laget. Problemet er at visjon, mål og strategi ikke er forankret i organisasjonen. Det er ikke levendegjort til muntlige fortellinger.

Per Henrik Stenstrøm hjelper mange kunder med å utnytte den strategiske bruken av historier internt for å oppnå bestemte organisasjonsmessige mål. Han gir råd om hvordan man bruker strategisk historiefortelling til å utvikle og styrke et godt omdømme.

Kulturbygging, employer branding samt levendegjøring av visjoner og mål kan oppnås ved såkalt corporate storytelling. Virksomheten kan styrke sitt varemerke innenfra og utenfra. Branding er målet. Storytelling er middelet.

 

Presentasjonsteknikk

Noen har det, men alle bør trene. Hvordan blir man en bedre utgave av seg selv på en-to-tre?

Det handler om å gjøre det så lett som mulig for seg selv på talerstolen. Ingenting er verre enn å tenke på at man kunne gjort det så mye bedre. Fjernet nervøsiteten. Gjort det mer spennende. Ikke vært så stiv. Og alt annet som kan gå galt når man skal trollbinde et publikum.

Per Henrik Stenstrøm tilbyr teoretisk og praktisk rådgivning. For alle som vil bli bedre på en talerstol eller scene. Enten du holder en bryllupstale eller et foredrag for kollegene. Små og store begivenheter. Tett coaching med ett mål for øyet: At du skal fremstå som ekte. Som den beste utgaven av deg selv. Etter øvelsene kommer du til å glede deg til neste anledning!

 

Organisasjons-
og lederutvikling

Ett lag og ett team. Hvordan jobber vi bedre sammen?

Har dere problemer på jobben? En konflikt som må løses? Som kanskje har gått for langt? Motvind på andre områder? Eller funker ting bra, kanskje er det bare små justeringer som er enklere å ta mens det er medvind? Per Henrik bistår med både leder- og organisasjonsutvikling – over kort eller lang tid.

MARINEJEGERKOMMANDOEN 

“Per Henrik fremfører innholdet på en humoristisk og ukomplisert måte, med mange gode eksempler som skaper en god billedgjøring av de enkelte karaktertypene. Setter kollegakoden på agendaen og lager en sjargong som benyttes i videre diskusjoner.”